اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

احتمال حمله آمریکا به داعش در تدمر

  • کد خبر : 6286
  • 25 آذر 1395 - 12:40
احتمال حمله آمریکا به داعش در تدمر

فرمانده ائتلاف آمریکایی می‌گوید، در صورت تلاش داعش برای انتقال تسلیحات غارت شده از تدمر (پالمیرا) در سوریه، این احتمال وجود دارد که نیروهای این ائتلاف عناصر داعش در این شهر را هدف حملات قرار دهند.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از «رویترز»، ژنرال «استیون تاونسند» فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی، که علیه داعش در […]

فرمانده ائتلاف آمریکایی می‌گوید، در صورت تلاش داعش برای انتقال تسلیحات غارت شده از تدمر (پالمیرا) در سوریه، این احتمال وجود دارد که نیروهای این ائتلاف عناصر داعش در این شهر را هدف حملات قرار دهند.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از «رویترز»، ژنرال «استیون تاونسند» فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی، که علیه داعش در منطقه می‌جنگند، روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است اسلحه و مهماتی که داعش در شهر تدمر به آن دست یافته است را هدف حملات خود قرار دهد.

ژنرال تاونسند در گفت‌وگویی تلویزیونی، تصریح کرد، سلاح‌ها و تجهیزاتی، که داعش هنگام تسلط دوباره بر شهر تدمر به آن دست یافته است، تهدیدی علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در منطقه به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد، تسلیحاتی، که داعش بر آنها دست یافته، شامل زره‌پوش، اسلحه و احتمالا سلاح دفاع هوایی یا سلاح‌های سنگین دیگر است.

این مقام نظامی آمریکا ابراز امیدواری کرد که روسیه یا سوریه بار دیگر به سرعت شهر تدمر را آزاد و تهدید در این شهر را دفع کنند. وی در عین حال هشدار داد که در صورت تلاش داعش برای انتقال اسلحه‌های غارت شده به خارج از شهر، آمریکا آماده انجام عملیات است.

وی با بیان اینکه هرچیزی که داعش به آن دست یابد اساسا تهدیدی برای ائتلاف بین المللی به شمار می آید گفت که ما قادر به خنثی کردن این تهدید ها هستیم و این کار را خواهیم کرد و انتظار داریم فرصت حمله و قتل افراد مسلح که بزودی به دنبال استفاده از(سلاح ها)هستند به ما داده شود.

فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی گفت: «پیش‌بینی می‌کنم که فرصتی برای حمله کردن به آن مهمات و قتل (عناصر مسلح) داعش، که به زودی آنها را مورد استفاده قرار خواهند داد، برای ما فراهم شود.»

وی در عین حال گفت: «روسیه یا سوریه با توجه به امکان حمله زمینی به عناصر مسلح، برای حل سریع‌تر این مشکل در وضعیت بهتری قرار دارند.»

وی درباره درگیری‌های ارتش سوریه در حلب افزود، نبرد نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه با معارضان در حلب، بر تلاش‌هایی که با حمایت آمریکا به منظور بیرون راندن داعش از «الرقه» صورت می‌گیرد، تاثیری ندارد.

تروریست‌های داعش روز شنبه در حمله‌ای غافلگیر کننده توانستند پس از ۹ ماه بار دیگر شهر تدمر را به کنترل خود درآورند و ارتش سوریه که سرگرم درگیری‌های حلب است، مجبور شد این شهر را ترک کند.

پنتاگون با اعلام اینکه عقب نشینی نیروهای سوریه در مقابل داعش در شهر تدمر «بسیار سریع» بوده، مدعی شده است که داعش در این عملیات که در نوع خود کم نظیر بوده توانسته سلاح‌ها و تجهیزات نظامی زیادی از ارتش سوریه به غنیمت بگیرد.

منبع : تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.