اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه: شکست تروریستها در حلب نزدیک است

  • کد خبر : 6166
  • 18 آذر 1395 - 20:54
فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه: شکست تروریستها در حلب نزدیک است

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه السفیر؛ فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه گفت شکست تروریست ها در حلب نزدیک است. فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه در گفت و گو با روزنامه السفیر درباره تروریست هایی که پس از توافق با دولت سوریه به مناطق امن منتقل شدند و آیا این امر خود خطر آفرین نخواهد […]

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه السفیر؛ فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه گفت شکست تروریست ها در حلب نزدیک است.
فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه در گفت و گو با روزنامه السفیر درباره تروریست هایی که پس از توافق با دولت سوریه به مناطق امن منتقل شدند و آیا این امر خود خطر آفرین نخواهد بود گفت ما کاملا نسبت به نقشه اطلاعاتی ترکیه، آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیسم برای بازسازی گروه های تروریستی در سوریه واقفیم، اما همیشه دو گزینه پیش روی خود داشتیم، یا اینکه اجازه دهیم آنها نقشه خود را دنبال کنند و ما چشم خود را به روی آن ببندیم و یا غیرنظامیان را در چنگال تکفیری ها رها کنیم که گزینه انتخابی ما همیشه سلامتی و سربلندی ملت سوریه هست و خواهد بود.
وی درباره مواضع متناقض ترکیه در رابطه با سوریه گفت پس از اظهارات متناقض مسئولان ترکیه، مجبوریم پرده از دیدارهای هیئت های ترک به سوریه برداریم. آنها نه تنها در دیدار با مسئولان سوری بلکه در مذاکرات شان با روسیه و ایران وعده دادند راه حلی مسالمت آمیز را انتخاب خواهند کرد و همه شرط هایی که خود یا شرکای شان در جنگ ضد سوریه مطرح کرده بودند نادیده خواهند گرفت. پس چرا دوباره دیدگاه خود را نسبت به بحران سوریه بدون درنگ یا نیرنگ اعلام نمی کنند؟ برای ما آشکار شد صاحبان قدرت در ترکیه افرادی نیستند که بتوان بر آنها اعتماد کرد و رفتار و کردارشان نشاندهنده دورویی سیاسی آنهاست.
فرمانده اتاق عملیات، درباره عملیات حلب نیز گفت اتفاقاتی که اکنون در حلب رخ می دهد مزد صبر سربازان و رزمندگان و اهالی دلاوران ارتش سوریه و متحدانش و همچنین ملت عزیز سوریه است و به یاری خدا با پیروزی بزرگی که پس از نابودی گروه های تروریستی بدست خواهد آمد، به اوج خود خواهد رسید.
وی در پاسخ به این سوال که چه کسی از این جنگ بهره می برد گفت همه اتفاقاتی که در سوریه رخ می دهد حاصل توطئه های خارجی با حمایت صهیونیسم و آمریکاست و اگر به اطرافمان نگاه کنیم خواهیم دید که هر دو جبهه یعنی هم ارتش سوریه و هم مخالفان کشته می دهند و حتی غیرنظامیان از دو طرف کشته می شوند و البته این بجز زیربناهای کشور سوریه است که در اثر این جنگ ویران می شود. گروه های تروریستی مختلفی در سوریه به جنگ می پردازند و هر یک از آنها از طرف یک کشور حمایت می شوند و متاسفانه هر کدام از آنها اهداف خاص خود را دارند. اگر همه این کشورها با هم تشکیل یک گروه مخالف را می دادند می توانستیم با آنها به گفتگو بنشینیم و به یک راه حل سیاسی دست یابیم، اما این امر با پروژه تجزیه آنان که از زمان های دور برایش نقشه کشیده اند در تضاد است. مرکز فرماندهی اطلاعات کشورهای غربی که در هتل هرشو قرار دارد مسئول مدیریت عملیات حلب است و در راس اهدافش ممانعت از رسیدن به هرگونه توافق یا راه حلی است که در خدمت منافع آنها نباشد.
وی در پایان درباره نقش روسیه در سوریه نیز گفت بر هیچ کس پوشیده نیست که روسیه و فرماندهی با درایت آن کشور کمک های بسیاری به دولت سوریه می کنند. روسیه طرح های پیشنهادی زیادی را برای پایان دادن به بحران سوریه مطرح کرد اما بی توجهی کشورهای حامی تروریسم و تکفیری ها ما را مجبور کرد تا در کنار هم قدم به میدان نبرد بگذاریم. مهمترین دلیل بر تلاش روسیه برای حمایت از جان غیرنظامیان این است که این کشور بارها طرح هایی را برای حل بحران شرق حلب مطرح کرد اما بر هیچ کس پوشیده نیست که چه کسی مانع اجرای این طرح ها شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع : صدا و سیما

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.