اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج شد

  • کد خبر : 6155
  • 17 آذر 1395 - 20:07

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور را به سمت “رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج” منصوب کردند. متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور نظر به انتصاب […]

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور را به سمت “رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج” منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور

نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت “معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت “رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج” منصوب می‌کنم.

ارتقای حضور سازمان یافته‌تر مردم(بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی(مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات‌رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه‌های اندیشه ورز و رصدگر در تمام سطوح به خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت‌ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم‌افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاههای ذی‌ربط، مورد انتظار است.
از زحمات و تلاشهای موثر و مخلصانه‌ی سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سید علی خامنه‌ای

۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵

***
آخرین مسئولیت سردار غیب‌پرور، فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) بود که دقیقا یک سال پیش و در آذر سال ۹۴ به او واگذار شد.

قرارگاه امام حسین(ع) مسئولیت سازماندهی گردان‌های امام حسین(ع) سپاه را برعهده دارد و پیش از سردار غیب‌پرور، سردار شهید حسین همدانی، فرماندهی این قرارگاه را برعهده داشت که در حین انجام مأموریت در ۱۶ مهرماه سال گذشته در حلب سوریه، به شهادت رسید.

پیش از آن نیز سردار غیب‌پرور حدود ۱۱ سال فرماندهی سپاه فجر استان فارس و قبل از آن معاونت آموزش نیروی زمینی سپاه را به عهده داشت.

***

سردار محمدرضا نقدی در مهر ماه سال ۸۸ با حکم رهبر انقلاب به سمت ریاست سازمان بسیج مستضعفین که تا پیش از آن نیروی مقاومت بسیج نام داشت، منصوب شد.

بی‌شک سردار نقدی نقش موثری در هدایت فعالیت‌های بسیج و توانمندی‌ها این سازمان طی ۷سال تصدی این مسئولیت ایفا کرده است.

از اقدامات مهم و قابل توجه در دوران مسئولیت سردار نقدی می‌توان به ایجاد اقشار تخصصی بسیجیان و نقش فعال بسیج در اجرای اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در کشور اشاره کرد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.