اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فراخوان ارتش سوریه برای بازگشت ساکنان شرق حلب به منازلشان

  • کد خبر : 6102
  • 14 آذر 1395 - 10:16
فراخوان ارتش سوریه برای بازگشت ساکنان شرق حلب به منازلشان

به دنبال تسلط ارتش سوریه بر بیش از نیمی از مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب، فرماندهی ارتش سوریه از ساکنان مناطق شرقی حلب خواست تا به خانه‌هایشان بازگردند. در همین حال ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌هایش در شرق حلب محله “الجزماتی” را به کنترل خود درآورد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری تاس […]

به دنبال تسلط ارتش سوریه بر بیش از نیمی از مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب، فرماندهی ارتش سوریه از ساکنان مناطق شرقی حلب خواست تا به خانه‌هایشان بازگردند. در همین حال ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌هایش در شرق حلب محله “الجزماتی” را به کنترل خود درآورد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، فرماندهی کل ارتش سوریه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش سوریه امنیت و ثبات را به محله‌های شمال شرقی شهر حلب بازگردانده است و از  شهروندان ساکن محله‌های شمال شرقی شهر حلب می‌خواهد تا به خانه‌هایشان بازگردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده که نیروهای سوری بیش از ۶۰ درصد از مناطقی را که در گذشته تحت تصرف افراد مسلح در شهر حلب بود تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر، پایگاه روسیا الیوم گزارش داد که ارتش سوریه محله “الجزماتی” در شرق شهر حلب را تحت کنترل خود درآورد.

این پایگاه اعلام کرد که ارتش سوریه همچنین تعدادی از ساختمان‌ها و بلوک‌ها در محله‌های “الحلبانیه” و چندین بلوک در محله “المیسر” و بخش شرقی محله “کرم القاطرچی” را پس از درگیری‌های شدید تحت کنترل خود درآورده است که در این درگیری‌ها ده‌ها فرد مسلح کشته شده‌اند.

روسیا الیوم گزارش داد که عملیات پیشروی‌های نیروهای سوری ادامه دارد و این پیشروی‌ها می‌تواند به تامین امنیت کامل مناطق تحت تصرف ارتش برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی حلب و بازگشایی مجدد مسیری امن به سمت فرودگاه شود.

بازدید وزیر دفاع سوریه از پایگاه‌های نظامی ارتش در حلب

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح به دستور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از تعدادی از پایگاه‌ها و ایست‌های نظامی در مسیر “شیخ سعید النقارین” در غرب فرودگاه “النیرب” در حلب و حومه آن بازدید کرد.

سانا گزارش داد که فرماندهان میدانی، وزیر دفاع را در جریان ماهیت ماموریت‌ها و موفقیت‌های حاصل شده در شهر حلب و حومه آن قرار دادند.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند: ابوعبدالرحمان نور، فرمانده “جیش الحلب” در جریان درگیری‌ها با ارتش سوریه در شهر حلب زخمی شده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.