اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در جولان

  • کد خبر : 6077
  • 12 آذر 1395 - 21:54
جزئیات تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در جولان

یگانی از نیروهای رژیم صهیونیستی با ورود به خاک سوریه در منطقۀ جولان، به حمایت از گروه‌های معارض مسلح دولت سوریه پرداخت.  به گزارش اخبار جهادی ، رژیم صهیونیستی به بهانۀ مبارزه با تروریسم قصد دارد با حمایت معارضانِ مسلح دولت سوریه، منطقه‌ای حائل در جولانِ سوریه ایجاد کند. به گزارش پایگاه الاخبار لبنان، این طرح […]

یگانی از نیروهای رژیم صهیونیستی با ورود به خاک سوریه در منطقۀ جولان، به حمایت از گروه‌های معارض مسلح دولت سوریه پرداخت.

 به گزارش اخبار جهادی ، رژیم صهیونیستی به بهانۀ مبارزه با تروریسم قصد دارد با حمایت معارضانِ مسلح دولت سوریه، منطقه‌ای حائل در جولانِ سوریه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه الاخبار لبنان، این طرح با حمایت اتاق عملیات «الموک» که «تحت نظارت سرویس‌های اطلاعاتی عربستان، قطر، امریکا و اردن» فعالیت می‎کند، در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش، معارضانِ مسلح دولت سوریه پنج‌شنبه (۱۱ آذر) از سه محور شرق، شمال و شمال شرقی به شهرک کفرإلما در نزدیکی شهرک «جمله» که در کنترل تروریست‌های داعش است، حمله کردند.

این در حالی است که یگانی از نظامیان صهیونیست نیز در حمله به این شهرک که از توابع حوزۀ یرموک است مشارکت داشتند.

به گزارش پرس‌تی‌وی، این نظامیان در حمله به این شهرک که ظاهراً خالی از سکنه است، منازل و یکی از پایگاه‎های متروک را که پیشتر نیروهای صلح‌بان بین‌‎المللی از آن استفاده می‎کردند و به آندوف موسوم بود، تخریب کردند.

مطابق با گزارش‎ها، گروه تروریستی داعش از این پایگاه‎ به‌عنوان زندان استفاده می‌کرده است.

شهرک جمله که پایگاه گروه تروریستی داعش در جولانِ سوریه محسوب می‎شود روبروی شهرک کفرإلما قرار دارد.

کفرإلما در دامنۀ غربی دشت الرقاد و در نزدیکی منطقۀ براقو قرار دارد که محور شرقی منطقۀ «عاری از سلاح» بین جولان اشغالی و جولان سوریه به‌حساب می‌آید.

رژیم اسرائیل در جنگ شش‌روزۀ سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان سوریه را اشغال و پس از مدتی آن را ضمیمه خود کرد؛ اقدامی که جامعۀ بین‌الملل آن را به رسمیت نشناخت. پس از جنگ بعدی در سال ۱۹۷۳، ارتش رژیم صهیونیستی از کفرإلما خارج شد، اما تا سال ۲۰۰۲ سعی داشت این شهرک را به منطقۀ عاری از سلاح که بین جولان اشغالی و جولان سوریه قرار دارد، ضمیمه کند.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبۀ هفتۀ جاری ادعا کرد یک پهپاد متعلق به گروه تروریستی داعش را در نزدیکی جولان اشغالی هدف قرار داده است.

از طرفی نیروهای امنیتی حوزۀ یرموک اعلام کردند اسرائیل پنج‌شنبۀ گذشته از گروه تروریستی داعش خواسته است مقر پیشین نیروهای بین‌المللی در کفرإلما را ترک کند.

بر اساس گزارش این منابع امنیتی، در پی درخواست تل‌آویو، داعش زندانیان را خارج و تنها افرادی را برای نگهبانی در آنجا نگه داشت.

الاخبار در گزارش خود اعلام کرد حملۀ اسرائیل به شهرک مذکور در حالی روی می‌دهد که سه روز پیش از آن، نیروهای مسلح مورد حمایتِ «الموک» با مشارکت افسران اسرائیلی به حومۀ غربی شهر درعا در جنوب سوریه حمله کردند تا مسئولیت ادارۀ این منطقه را به‌جای داعش به نیروهای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که از معارضان دولت هستند، واگذار کنند.

حدود سه ماه پیش اکرم حسون، یکی از نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی، از وزیر امور نظامیِ این رژیم به دلیل حمایت از تروریست‌های گروه موسوم به جبهه النصره، وابسته به القاعده، در بخش سوریِ بلندی‌های جولان انتقاد کرد.

حسون در تاریخ ۲۲ شهریور، آویگدور لیبرمن، سیاست‌مدار افراطی و وزیر امور نظامیِ اسرائیل را به حمایت از تروریست‎های گروه جبهه‎ النصره در سوریه که نام خود را به فتح الشام تغییر داده‌اند، متهم کرد.

روزنامۀ اسرائیلیِ هاآرتص، به نقل از اکرم حسون نوشت: «این استراتژی جدید که لیبرمن از زمان به قدرت رسیدن خود، مدیریت آن را برعهده‌گرفته است، موجب تقویت جبهه النصره شده است.»

به گفتۀ این نمایندۀ کِنست، حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع دمشق در جولان، به تروریست‌های گروه موسوم به جبهه النصره برای پیشروی به‌سوی روستای خضر که ساکنان آن اقلیت‌های دروزی هستند، کمک کرد.

حسون به نقل از مقامات محلیِ روستای خضر گفت: «جبهه النصره با حمایت بی‌سابقه‌ای از سوی اسرائیل در حال فعالیت است. چون مبارزانِ این سازمان [تروریستی] در حال پیشروی در همان مناطقی هستند که نیروهای اسرائیلی پیشتر اقدام به بمباران مواضع سوریه کرده‎اند و این سازمان کنترل  این مواضع را به دست می‌گیرد. این موضوع علاوه بر کمک‎های لجستیکی و پزشکی است که این گروه از اسرائیل دریافت می‌کند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در تاریخ ۲۹ فروردین برای نخستین بار جلسۀ کابینه‎اش را در بلندی‎های جولان برگزار و اعلام کرد از این مناطق عقب‌نشینی نمی‎کند. تل‌آویو تاکنون چندین شهرک صهیونیستی در این منطقۀ اشغالی احداث کرده است.

اواخر تیرماه بشار الجعفری، نمایندۀ سوریه در سازمان ملل متحد، از تداوم حمایت اسرائیل از گروه‏‎های تروریستی ازجمله جبهه النصره انتقاد و اعلام کرد اسرائیل شهروندان سوری را به‌اجبار بازداشت می‎کند و منابع طبیعی منطقۀ جولان سوریه را به سرقت می‎برد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‎ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‎کنند. ارتش سوریه تاکنون چندین بار محموله‎های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را در دست گروه‎های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع : تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.