اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

قاهره اجازه سقوط نظام دمشق را نمی‌دهد/ امکان تبادل مستشاران نظامی بین ۲ کشور

  • کد خبر : 6042
  • 10 آذر 1395 - 10:50
قاهره اجازه سقوط نظام دمشق را نمی‌دهد/ امکان تبادل مستشاران نظامی بین ۲ کشور

تحلیلگر سیاسی مصر گفت: بالا رفتن سطح همکاری و هماهنگی سیاسی و امنیتی در روابط مصر و سوریه می‌تواند به سطح تبادل مستشاران نظامی برسد. تحلیلگر سیاسی مصر در قاهره اظهار داشت: بالا رفتن سطح همکاری و هماهنگی سیاسی و امنیتی در روابط مصر و سوریه می تواند به سطح تبادل مستشاران نظامی برسد. وی […]

تحلیلگر سیاسی مصر گفت: بالا رفتن سطح همکاری و هماهنگی سیاسی و امنیتی در روابط مصر و سوریه می‌تواند به سطح تبادل مستشاران نظامی برسد.

تحلیلگر سیاسی مصر در قاهره اظهار داشت: بالا رفتن سطح همکاری و هماهنگی سیاسی و امنیتی در روابط مصر و سوریه می تواند به سطح تبادل مستشاران نظامی برسد.

وی با بیان اینکه سفر علی مملوک رئیس سرویس امنیت ملی سوریه به قاهره در اکتبر گذشته روابط بین ۲ کشور را به قدرت خود بازگرداند، افزود: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر طی نطقی در شورای امنیت در خصوص اوضاع سوریه تاکید کرد آنهایی که به دنبال راه حل نظامی در سوریه هستند خیالاتی فکر می کنند و آنهایی که تصور می کنند تکفیری ها نقشی در حکومت سوریه خواهند داشت امید واهی دارند، بنابراین مصر هرگز اجازه سقوط دولت سوریه را نخواهد داد.

حامد در خصوص تاثیر همکاری سوریه و مصر بر جایگاه معارضان سوری که مورد پذیرش مقامات مصری قرار داشتند، افزود: مصر از مخالفان داخل سوریه حمایت می کند که به عدم سقوط دولت سوریه و نهادهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی آن ایمان دارند.

وی افزود: قاهره چندین بار از معارضان داخلی سوری استقبال کرده  و با همه شخصیت های سیاسی و امنیتی آن در مصر دیدار کردند.

کارشناس مصری با تاکید بر حمایت مصر از تلاش ها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه اظهار داشت: نزدیکی مصر به سوریه د راستای سیاست خارجی قاهره برای برخورد جدی با تروریسم بین المللی در منطقه و حمایت از نیروهای امنیت داخلی و ارتش ملی مصر است بخصوص که مصر از زمان آغاز عملیات ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا متوجه بی تفاوتی برخی قدرت های بین المللی به مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق شده است.

حامد گفت: مصر در حال حاضر درصدد متقاعد کردن کشورهای جهان به این قضیه است که ارتش های ملی قادر به سرکوب تروریسم و مبارزه زمینی با آن هستند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر سرنوشت مشترک مصر و سوریه گفت: قاهره قادر به احیای همکاری های مشترک عربی در راستای بهبود امنیت ملی جهان عرب است که طی پنج سال اخیر ضربه دیده است.

به گزارش فارس، مجموعه مواضع اخیر مصر و اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور در پشتیبانی از ارتش سوریه، عراق و لیبی و نیز لزوم احترام به اراده مردم سوریه از نزدیک شدن قاهره به دمشق و در عین حال فاصله گرفتن از ریاض حکایت دارد.

اظهارات اخیر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و تاکید بر موضع مستقل قاهره در مسائل بین المللی و منطقه ای وخودداری از تبعیت از خواسته های عربستان، حاکی از رویکردهای جدید مصر و نزدیک شدن آن به سوریه و فاصله گرفتن از عربستان سعودی است.

السیسی اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیون دولتی «آر.بی.تی» پرتغال اظهار داشت: سوریه به مدت پنج سال، گرفتار بحرانی شدید است و موضع ما این است که به اراده مردم سوریه احترام بگذاریم. حل سیاسی بحران سوریه بهترین راهکار است. باید به طور جدی با گروه‌های تروریستی مبارزه و آنان را خلع سلاح کرد.

وی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد:  باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شود تا این کشور از خطر تجزیه در امان بماند و مناطق ویران شده آن بازسازی شود.

این اظهارات از نزدیک شدن مواضع قاهره و دمشق حکایت دارد و نشان می دهد دیدگاه قاهره در خصوص مبارزه با تروریسم به دمشق نزدیک شده است به اضافه اینکه مصر مخالفت خود را با هر گونه دخالت خارجی که منجر به سقوط دولت دمشق و دامن زدن به آشوب در منطقه شود، اعلام کرده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.