اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلعفر در محاصره رزمندگان کتائب حزب الله/ سیلوهای اعدام داعش دیده شد + تصاویر

  • کد خبر : 5989
  • 01 آذر 1395 - 14:04
تلعفر در محاصره رزمندگان کتائب حزب الله/ سیلوهای اعدام داعش دیده شد + تصاویر

نیروهای کتائب حزب الله بعد از یک درگیری و تبادل آتش سنگین در آخرین نقطه از فرودگاه و در بخش شمالی آن، از جنوب به این شهر مشرف شدند، به طوری که تا منطقه سیلو و تاسیسات سیلوی تلعفر تنها ۲ و نیم کیلومتر بیشتر راه نمانده است. پس از پیشروی‌های شنبه شب و روز […]

نیروهای کتائب حزب الله بعد از یک درگیری و تبادل آتش سنگین در آخرین نقطه از فرودگاه و در بخش شمالی آن، از جنوب به این شهر مشرف شدند، به طوری که تا منطقه سیلو و تاسیسات سیلوی تلعفر تنها ۲ و نیم کیلومتر بیشتر راه نمانده است.

پس از پیشروی‌های شنبه شب و روز یکشنبه نیروهای کتائب حزب‌الله و بدر در دو محور جنوبی و غربی و حرکت نیروهای پیشمرگ کرد عراقی در محور شمالی، حلقه محاصره داعش در تلعفر شهر ترکمن نشین و عمدتا شیعه در ۵۰ کیلومتری غرب موصل مرکز نینوا تنگ‌تر و جاده امدادی داعش به مرزهای سوریه قطع شد.

گزارش منابع خبری از حومه تلعفر حاکی از آن است که نیروهای عراقی بعد از درگیری‌های یک هفته‌ای و آزادسازی فرودگاه در جنوب این شهر، حالا یک هلال کامل به دور شهر شکل گرفته و به علاوه جاده مواصلاتی و امدادی داعش از موصل به مرزهای سوریه و ارتباط آن با الرقه قطع شده است.

نیروهای کتائب حزب الله بعد از یک درگیری و تبادل آتش سنگین در آخرین نقطه از فرودگاه و در بخش شمالی آن، از جنوب به این شهر مشرف شدند، به طوری که تا منطقه سیلو و تاسیسات سیلوی تلعفر تنها ۲ و نیم کیلومتر بیشتر راه نمانده است. داعش از این سیلوها برای اعدام مردم تعلفر استفاده می‌کرد و آنان را از بالای سیلوها به پایین پرتاب می‌کرد.

درگیری‌ها در شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه تا بعد از ظهر این روز همچنان ادامه داشت و گروه تروریستی داعش دیوانه وار تمامی منطقه را زیر آتش خمپاره و موشک‌های گراد گرفته بود.

گروه تروریستی داعش در بامداد یکشنبه با تجمع نیرو در محور جنوبی تلاش کرد به خط دفاعی نیروهای کتائب حزب الله نفوذ کند که با آتش سنگین و مقاومت مدافعین توفیقی نیافت. این حمله پس از آن که نیروهای کتائب حزب الله از محور جنوب و بدر از محور غرب توانستند پس از درگیری‌های شدید مواضع خود را تثبیت کنند، از سوی داعش طراحی شد.

از سوی دیگر برودت هوا از نیمه‌های شب شنبه شدت یافته بود و در بامداد یکشنبه با باد سرد بیابانی همراه شده بود، در حالی که نیروهای عراقی در مواضع جدید خود هیچ امکاناتی برای استقرار و وسایل گرم کننده همراه نداشتند.

مهمترین هدف تحقق یافته در عملیات روزهای شنبه و یکشنبه نیروهای عراقی این بود که تلعفر به محاصره در آمده و راه ارتباطی داعش از موصل به مرزهای سوریه نیز قطع شده است.

هم اکنون ، از روستای دلاویه در جنوب موصل به سمت تلعفر از یک مسیر بسیار سخت و پردست انداز و خاکی دو خاکریز به فاصله ۱۰۰ متر و به طول دستکم ۸۳ کیلومتر ایجاد شده که عملا مسیر حرکت نیروهای داعش را می‌بندد، پشت خاکریزها به فاصله های معینی نیروهای عراقی مستقر هستند و دشت‌های شرقی و غربی این خاکریزها را زیر نطر دارند.

هنوز زمان ورود به داخل شهر تلعفر مشخص نیست و در همین حال گزارش‌های دیگری از پیشروی نیروهای عراقی در اطراف و حومه موصل خبر می‌دهند.

داعش از سیلوهای تلعفر برای اعدام قربانیان استفاده می کرد و آنان را از روی آن به پایین پرتاب می کرد

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.