اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سردار سلیمانی “روسیه” را برای حضور در “سوریه” قانع کرد/ هدف نهایی تکفیری‌ها، حذف “اسد” نبود

  • کد خبر : 5915
  • 15 آبان 1395 - 9:22
سردار سلیمانی “روسیه” را برای حضور در “سوریه” قانع کرد/ هدف نهایی تکفیری‌ها، حذف “اسد” نبود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با اقناع سازی روس ها توسط فرمانده نیروی قدس سپاه، برای روس ها یقین شد که منافع امنیتی و منطقه‌ای آنها با حضور در سوریه، حمایت از بشار اسد و دولت قانونی این کشور و مبارزه با تکفیری ها تامین می شود. […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با اقناع سازی روس ها توسط فرمانده نیروی قدس سپاه، برای روس ها یقین شد که منافع امنیتی و منطقه‌ای آنها با حضور در سوریه، حمایت از بشار اسد و دولت قانونی این کشور و مبارزه با تکفیری ها تامین می شود.

نقش بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه و ارائه خدمات مستشاری برای مبارزه با تکفیریها، بر کسی پوشیده نیست؛ از آمریکا تا عربستان و از رژیم صهیونیستی تا قطر، همه و همه به نقش انکارناپذیر ایران در حل مناقشه سوریه اذعان دارند.
نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی اصلی اجرایی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، هم در تحولات میدانی و درگیری های این کشور و هم در خارج از میدان رزم و در عرصه رایزنی های سیاسی، جایگاه ممتازی را کسب کرده است.
سردار سلیمانی
هفته گدشته علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در دانشگاه علم و صنعت گفت: “سردار سلیمانی با پوتین صحبت کرد و پوتین با استدلال‌های سردار سلیمانی قانع شد که برای تامین امنیت و منافع کشور خود وارد سوریه شود و اینگونه شد که روسیه در نقشه راه ایران حرکت کرد”.
کشورهای منطقه به نقش برتر سردار سلیمانی در طرح‌ریزی عملیات‌ها واقف هستند
در همین زمینه محمد صالح جوکار فرمانده اسبق سپاه استانهای یزد، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، ضمن تایید این صحبت ها، با بیان اینکه “رفت و آمدهای سردار سلیمانی به کشورهای منطقه جهت انجام رایزنی، جنبه مستشاری دارد” عنوان کرد: “کشورهای منطقه به نقش برتر سردار سلیمانی در طرح ریزی عملیات ها کاملا واقف هستند”.
جوکار
وی با بیان اینکه “سردار سلیمانی امروز توانسته است مناسبات و معادلات منطقه ای را به گونه ای دیگر رقم بزند” تصریح کرد: “معادله ای که امروز جبهه غربی عبری و عربی علیه اسلام گشوده شده بود، توسط سردار سلیمانی و یارانشان به کلی بر هم زده شد”.
سردار سلیمانی “روسیه” را برای حضور در “سوریه” قانع کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه “ما سردار سلیمانی را هم در جبهه سیاسی و هم در جبهه مقابله با تروریست ها کاملا موفق می دانیم” اظهار کرد: “با اقناع سازی روس ها توسط فرمانده نیروی قدس سپاه، برای روس ها یقین شد که منافع امنیتی و منطقه‌ای آنها با حضور در سوریه، حمایت از بشار اسد و دولت قانونی این کشور و مبارزه با تکفیری ها تامین می شود”.
جوکار
اهمیت جایگاه فرمانده نیروی قدس سپاه در تحلیل‌های آمریکایی‌ها
این کارشناس مسائل سوریه ادامه داد: “با توجه به جایگاه سردار سلیمانی در منطقه و همچنین اهمیتی که ایشان در تحلیل ها و تفسیرهای آمریکایی ها دارد، باید اذعان کنیم که فرمانده نیروی قدس سپاه، تاثیرات جدی بر اقناع سازی روس ها برای حضورشان در روسیه داشته است”.
فرمانده اسبق سپاه استانهای یزد، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه “بخشی از تروریست هایی که امروز در سوریه علیه دولت در حال جنگ هستند با حوزه کشورهای منطقه قفقاز، شرق اروپا و روسیه مرتبط هستند” گفت: “روس ها در ابتدا گمان می کردند که در موضوع سوریه منافعی ندارند ولی بعد از آنکه متوجه شدند می توانند با سرکوب تروریستها، از بروز مشکلات امنیتی احتمالی در خاک خودشان جلوگیری کنند، به عرصه مبارزه ورود پیدا کردند”.
هدف نهایی تکفیری‌ها، حذف “اسد” نبود
وی در پایان خاطرنشان کرد: “هدف نهایی تروریست های تکفیری، حذف بشار اسد نبود بلکه آنها با مداخلات خود می خواستند سوریه را چند تکه و امنیت اسرائیل را تضمین کنند و جلوی نفوذ ایران در سطح منطقه بایستند که بحمدالله نتوانستند”.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.