اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا آمریکا به سوریه حمله کرد؟

  • کد خبر : 4989
  • 29 شهریور 1395 - 14:49

تضعیف ارتش سوریه در شرق این کشور و جلوگیری از دسترسی آن به منابع اصلی اقتصادی خود از جمله اهداف آمریکا در حمله اخیر به سوریه است تا نقش دمشق را در هرگونه روند سازشی در آینده کمرنگ کند.  به گزارش اخبار جهادی ، روزنامه لبنانی السفیر در مطلبی به قلم محمد بلوط نوشت: بحث درباره اهداف […]

تضعیف ارتش سوریه در شرق این کشور و جلوگیری از دسترسی آن به منابع اصلی اقتصادی خود از جمله اهداف آمریکا در حمله اخیر به سوریه است تا نقش دمشق را در هرگونه روند سازشی در آینده کمرنگ کند.
 به گزارش اخبار جهادی ، روزنامه لبنانی السفیر در مطلبی به قلم محمد بلوط نوشت: بحث درباره اهداف تجاوز آمریکا به سوریه و هدف قرار دادن ارتش این کشور از لحظه نخست از فرضیه اشتباه احتمالی و غیرممکن فراتر رفته و به عملیاتی با اهداف پیچیده رسیده است.اولین هدف آمریکا، سقوط دیرالزور به دست داعش بعد از بیش از سه سال مقاومت سوریه در این شهر است که هنوز صد هزار غیرنظامی در این مناطق در محاصره داعش زندگی می کنند و ۵ هزار نفر از نیروهای ارتش سوریه و واحدهای دفاع مردمی و برخی جنگجویان عشیره الشعیطات از آن دفاع می کنند.

این آمار و ارقام به این معناست که سقوط دیرالزور کار آسانی نیست. ارتش سوریه پایگاههای خود را در جبل الثرده بازپس گرفته و فرودگاه دیرالزور را به عنوان خط پشتیبانی هوایی برای باقی ماندن و مقاومت در این شهر حفظ کرده است.

از سپتامبر ۲۰۱۴ که عملیات «ائتلاف بین المللی» آغاز شده، آمریکایی ها و هیچ یک از هواپیماهای این ائتلاف به هیچ یک از پایگاههای داعش در این منطقه یا منطقه ای غیر از آن حمله نکرده اند.

پیام علنی آمریکا به شرکای ائتلاف از فرانسه تا نیروی هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس، مخالفت با هرگونه حمله هوایی به داعش در سوریه است که ممکن است به نفع ارتش سوریه تمام شود.

آمریکا همواره تلاش کرده است ارتش سوریه را به طور کلی در شرق این کشور تضعیف کند.

خارج کردن ارتش سوریه از شرق این کشور همچنان هدف آمریکا بوده و هست، تا دمشق از منابع اصلی اقتصادی نفتی و کشاورزی خود دور بماند و نقش آن در هرگونه روند سازشی در آینده تضعیف شود.

همچنین خارج کردن ارتش سوریه از این منطقه، سناریوهای متعددی را احیا می کند؛ سناریوهایی که حرف و حدیث هایی درباره آن ها با عقب نشینی تدریجی ارتش سوریه از این منطقه مطرح شد از طرح عبدالله دوم گرفته تا طرح اقلیم سنی در استان الانبار عراق و شرق سوریه.

اگر روس ها و آمریکایی ها واقعا وارد اتاق عملیات مشترکی علیه جبهه النصره شوند این اقدام، قدرت های منطقه ای را که از آن حمایت می کنند مجبور خواهد کرد تا موضع خود را مشخص کنند. همچنین این قدرت ها، گروههای مسلح را وادار خواهند کرد تا موضع خود را درباره توافق روسیه و آمریکا و آتش بس مشخص کنند.

بدون توجه به بخش سیاسی توافق روسیه و آمریکا، این توافق بدور از دیدگاه معروف روسیه درباره راه حل بحران در سوریه نخواهد بود و روس ها در نهان و آنچه که علنی می گویند، با توافق با آمریکایی ها در وین مخالفت نخواهند کرد. روس ها آشکارا می گویند ملت سوریه سرنوشت این کشور را تعیین می کند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.