اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فاتح۱۱۰ برای به زانو درآوردن صهیونیست‌ها کافی است/ شلیک کن و منتظر نابودی هدف باش+ تصاویر

  • کد خبر : 4922
  • 27 شهریور 1395 - 11:39
فاتح۱۱۰ برای به زانو درآوردن صهیونیست‌ها کافی است/ شلیک کن و منتظر نابودی هدف باش+ تصاویر

نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰ برگ برنده‌ای در دست حزب‌الله لبنان است که خواب را به چشم صهیونیست‌ها حرام کرده است. به گزارش اخبار جهادی ، موشک بالستیک فاتح ۱۱۰ موشکی است زمین به زمین و ساخت ایران که افزایش برد و دقت و در عین حال، کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب […]

نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰ برگ برنده‌ای در دست حزب‌الله لبنان است که خواب را به چشم صهیونیست‌ها حرام کرده است.
به گزارش اخبار جهادی ، موشک بالستیک فاتح ۱۱۰ موشکی است زمین به زمین و ساخت ایران که افزایش برد و دقت و در عین حال، کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی، از ویژگی‌های آن است.
پس از دوران دفاع مقدس، نیروهای مسلح ایران، نیاز به موشک با برد کوتاه را  بیشتر حس کردند. توسعه‌ی فناوری موشکی در ایران از سال ۱۳۷۳ شروع شد. موشک فاتح۱۱۰ در سال ۱۳۸۱ آزمایش شد و پس از مدتی به تولید انبوه رسید. برد این موشک ۲۰۰ کیلومتر بود. دو سال بعد در سال ۱۳۸۲ نسخه‌ ۲ بهینه‌‌سازی شده فاتح ۱۱۰ آزمایش شد. این موشک که بردی معادل ۲۵۰ کیلومتر دارد، برای صادرات نیز مورد نظر و توجه متخصصان قرار گرفته است.
در سال ۱۳۸۹، نسل ۳ این موشک آزمایش شد. این نسخه که به نسل سوم فاتح ۱۱۰ معروف است، دارای برد ۳۰۰ کیلومتر، دقت بیشتر و توانایی نگهداری در مناطق مختلف ایران بود. رسانه ملی ایران، زمان آزمایش کردن این موشک و زمان برخورد این موشک به زمین را نمایش داد. در سال ۱۳۹۰ ایران از اولین موشک بالستیک ضد کشتی خود به نام موشک خلیج فارس رونمایی کرد.
این موشک، نسخه‌ای از فاتح ۱۱۰ است که سیستم هدایت آن تغییراتی کرده و برای مقابله با کشتی‌ها مناسب‌تر شده است. در سال ۱۳۹۱ ایران با نصب سیستم نقطه‌زنی بر روی موشک، نسل چهارم موشک‌های فاتح ۱۱۰ را رونمائی کرد. همچنین با آزمایش موفق این سیستم، قرار است در سال‌های آتی، موشک‌های دیگر ایران هم به این فناوری مجهز شوند.
موشک فاتح ۱۱۰ از لحاظ ابعادی، با موشک زلزال ۲ در یک سطح قرار دارد اما علاوه بر ۴ بالک ثابت زلزال، ۴ بالک مثلثی‌شکل ثابت در انتهای موشک و ۴ بالک متحرک در سر آن قرار دارد که مسئولیت تغییر جهت و هدایت موشک را بر عهده دارند.
فاتح110 برای به زانو درآوردن صهیونیست‌ها کافی است/ شلیک فاتح110 برای از پای در آوردن صهیونیست‌ها
** انواع نسل موشک فاتح۱۱۰
فاتح ۱۱۰ نسل ۱:با برد ۲۰۰ کیلومتر
فاتح ۱۱۰ نسل ۲:با برد ۲۵۰ کیلومت
فاتح ۱۱۰ نسل ۳:دارای برد ۳۰۰ کیلومتر و دقت بالا
فاتح ۱۱۰ نسل ۴:دارای برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر و قابلیت نقطه زنی
موشک خلیج فارس:نمونه ی ضد کشتی
روزنامه الاخبار لبنان در مقاله‌ای با اشاره به دستیابی حزب‌الله لبنان به موشک‌های نقطه‌زن و بسیار پیشرفته زمین به زمین فاتح ۱۱۰ نوشت که این موضوع، کابوس ارتش اسرائیل را تشدید کرده است. “فاتح ۱۱۰” از پیشرفته‌ترین موشک‌های نسل چهارم از سامانه‌های موشکی فاتح است که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این موشک‌ها به سرعت و دقت بسیار بالا مشهور است و برد آن به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و می‌تواند کلاهک انفجاری با وزن ۵۰۰ کیلوگرم را حمل کند و با کاهش وزن کلاهک انفجاری، میزان برد این موشک قابل‌تغییر است و می‌تواند تا فواصل بیشتری دسترسی داشته باشد. دقت هدف‌گیری این موشک، صددرصد است و از سامانه هدایت بسیار پیشرفته‌ای نیز برخوردار است.
** بازگشت صهیونیست‌ها به عصر حجر
نسل چهارم از موشک‌های فاتح ۱۱۰ قدرت و فناوری بسیار بالاتری نسبت به ۳ نسل گذشته دارد و با سوخت جامد کار می‌کند. همین موضوع باعث افزایش سرعت در پرتاب موشک شده است. این موشک به سامانه هدف‌گیری نقطه‌ای مجهز است و هیچ انحرافی در مسیر حرکتی آن ایجاد نمی‌شود و در هر شرایط آب و هوایی کارایی دارد. این دسته از موشک‌ها از قابلیت سرعت پرتاب و کاهش مقدمات برای پرتاب برخوردار هستند و همین موضوع، کارآیی آن‌ها برای حزب‌الله لبنان را افزایش می‌دهد.
فاتح110 برای به زانو درآوردن صهیونیست‌ها کافی است/ شلیک فاتح110 برای از پای در آوردن صهیونیست‌ها
سرعت این موشک بسیار زیاد است و به بالای ۴۰۰۰ هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ به عبارتی دیگر، این موشک می‌تواند وزارت جنگ و ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الکریا در تل آویو را با کلاهک انفجاری ۵۰۰ کیلوگرمی و در ظرف ۲ دقیقه هدف قرار دهد. حتی با کلاهک اصلاح‌شده ۳۰۰ کیلوگرمی، این زمان می‌تواند به کمتر از ۱ دقیقه برسد.
تعداد ۷ موشک “فاتح ۱۱۰ –دی ۱” می‌تواند کارآیی تمامی سامانه‌های دفاع موشکی تل‌آویو را در کمتر از ۱ دقیقه از بین ببرد. تنها یک موشک از نسل جدید فاتح قادر است مهم‌ترین تأسیسات تولید برق در منطقه الخضیره در شمال فلسطین اشغالی را در کمتر از یک دقیقه در واکنش تجاوزهای رژیم صهیونیستی به ایستگاه‌های تولید و ذخیره انرژی در لبنان هدف قرار دهد. به تعبیر بهتر، این موشک‌ها می‌توانند اسرائیل و ساکنان آن را به عصر حجر بازگردانند.
دسترسی حزب‌الله لبنان به این موشک‌ها به‌ منزله شکست نظریه «عدم توازن» بین دو طرف است. سامانه موشکی فاتح ۱۱۰، در زمان جنگ، قدرت تخریب متقابل و بازدارندگی متقابل را ایجاد می‌کند که مانع از هر تجاوز فراگیر رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین اشغالی می‌شود. به این ترتیب دو طرف باید قواعد جدیدی برای درگیری‌ها در فواصل زمانی جنگ و صلح طراحی کنند. نکته‌ای که تردیدی در آن وجود ندارد، این است که دستیابی حزب‌الله به این موشک‌ها در کنار سایر توانمندی‌هایی که از آن برخوردار است، می‌تواند قبل از هر تجاوز نظامی به لبنان، اسرائیل را بارها و بارها مجبور به تفکر درباره عواقب آن کند.
فاتح110 برای به زانو درآوردن صهیونیست‌ها کافی است/ شلیک فاتح110 برای از پای در آوردن صهیونیست‌ها
“فاتح ۱۱۰” تنها یکی از تسلیحات موجود نزد حزب‌الله است که مانع از تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی به لبنان در طول سال‌های گذشته شده است. این رژیم از ترس مواجهه با شلیک بی‌امان فاتح ۱۱۰، حتی از تجاوزهای محدود که منجر به درگیری فراگیر بشود نیز خودداری کرده است. این سلاح در کنار سلاح‌های دیگر، لبنان و ملت آن و زیرساخت‌های آن را حفظ کرده است در غیر این صورت اسرائیل هرگز از حمله به لبنان چشم‌پوشی نمی‌کرد. البته این بدان معنا نیست که تل‌آویو دیگر هرگز به لبنان حمله نخواهد کرد. قطعاً بازدارندگی متقابل، احتمال جنگ را به طور کامل منتفی نمی‌کند بلکه امکان بروز آن را کاهش می‌دهد.
اسرائیلی‌ها معتقدند حزب‌الله قدرت و اراده کافی را دارد که این دو عامل بازدارنده را در برابر تجاوزهای این رژیم به سرزمین های اشغالی و نیز به لبنان به کار بندد اما اگر رژیم صهیونیستی احساس کند حزب‌الله لبنان، هر کدام از این دو عامل را از دست داده، لحظه‌ای در تجاوز به لبنان تردید نخواهد کرد. همین اتفاق اخیراً رخ داد و رژیم صهیونیستی تصور کرد که حزب‌الله لبنان مشغول عرصه‌های سوریه و لبنان است و نمی‌تواند در برابر تجاوزهای این رژیم واکنش نشان دهد. این یکی از عوامل خطر آغاز جنگ در معادلات بازدارندگی است که می‌توان نام آن را “اشتباه در محاسبات” گذاشت.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که حزب‌الله به موشک‌های نقطه‌زن دست پیدا کرده و اسرائیلی‌ها نیز این را به خوبی می‌دانند و متوجه شده‌اند که جنگ احتمالی آینده برای آن‌ها بسیار سخت‌تر از قبل خواهد بود. ناظران و متخصصان مسایل نظامی، موشک فاتح را به‌عنوان دقیق‌ترین موشک ایرانی می‌شناسند. این موشک به موشک نقطه‌زن مشهور است و به‌ احتمال فراوان، منظور شیخ نعیم قاسم از موشک نقطه‌زن، همین موشک‌های فاتح است.
موشک مایل‌ پرتاب «فاتح ۱۱۰» را در کنار بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله دقت فوق‌العاده در اصابت به هدف، باید اولین گام مهم ایران در طراحی و ساخت موشک بالستیک سوخت جامد نیز دانست. نمونه‎های مختلف این موشک با بُردهای ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر دارای محموله انفجاری شدید به‌ جِرم ۴۵۰ کیلوگرم است که سرعت آن به ۱٫۵ کیلومتر بر ثانیه می‌رسد. این موشک از سامانه‎های پیشرفته هدایت و ناوبری برخوردار است و تا پایان مسیر هدایت می‌شود.
فاتح110 برای به زانو درآوردن صهیونیست‌ها کافی است/ شلیک فاتح110 برای از پای در آوردن صهیونیست‌ها
بنابر اعلام برخی رسانه‌ها، خطای موشک فاتح ۱۱۰ کمتر از ۱۰ متر بوده که این در مورد نوع دریایی آن که خلیج فارس نام دارد، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است زیرا مأموریت آن، انهدام اهداف متحرک دریایی است. این میزان خطا، بسیار کم و در حد سامانه‎های زمین به زمین کشورهای تراز اول در صنعت موشکی محسوب می‎شود که نشان از پیشرفت چشمگیر کشورمان در زمینه کاهش خطا و افزایش دقت سامانه‎های موشکی سطح به سطح دارد.
برخورداری مقاومت اسلامی از چنین موشک‌هایی خصوصاً در حوزه زمین به زمین، تمامی مراکز حساس و شریان‌های حیاتی اشغالگران قدس ازجمله نیروگاه معروف هسته‌ای “دیمونا” را در بُرد موشک‌های دقیقی قرار می‌دهد که شلیک تنها تعدادی از آن‌ها برای از پای درآوردن صهیونیست‌ها کافی است.
از آنجا که “موشک خلیج فارس” نیز یکی از اعضای خانواده موشک‌های کلاس فاتح در حوزه سطح به دریا محسوب می‌شود، احتمال در اختیار حزب‌الله لبنان قرار گرفتن آن‌ها در آینده نیز وجود دارد که این خبر می‌تواند خواب را از چشم نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برباید.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.