اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

“اسرائیل” به بلندی های جولان در سوریه حمله کرد

  • کد خبر : 4585
  • 18 شهریور 1395 - 10:32
“اسرائیل” به بلندی های جولان در سوریه حمله کرد

جنگنده های رژیم اشغالگر قدس برای دومین بار در کمتر از یک هفته مواضع ارتش سوریه در بلندی‌های جولان را بمباران کردند. به گزارش اخبار جهادیارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله در نخستین ساعات امروز(پنجشنبه) اندکی پس از آن روی داد که یک «گلولۀ خمپاره» به منطقه‌ای در بلندی‌های جولان، که تحت اشغال […]

جنگنده های رژیم اشغالگر قدس برای دومین بار در کمتر از یک هفته مواضع ارتش سوریه در بلندی‌های جولان را بمباران کردند.

به گزارش اخبار جهادیارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله در نخستین ساعات امروز(پنجشنبه) اندکی پس از آن روی داد که یک «گلولۀ خمپاره» به منطقه‌ای در بلندی‌های جولان، که تحت اشغال تل آویو قرار دارد، اصابت کرد.

صهیونیست ها مدعی شده اند که  در این حمله، خمپاره‌اندازهای ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

تل آویو یکشنبه (۱۴ شهریور) در بیانیه‌ای مدعی شد در پی «حملۀ خمپاره‌ای» به یک منطقۀ غیرمسکونی، در حمله‌ای هوایی، «توپخانۀ» ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته تاکنون بارها بلندی‌های جولان را هدف قرارداده است.

جنگنده‌های اسرائیلی ۲۲ اوت (اول شهریور) در حمله‌ای هوایی بلندی‌های جولان را هدف قرار دادند و مدعی شدند که این حمله به تلافی تیراندازی بی‌هدف گروه‌های مسلح سوری به اراضی اشغالی صورت گرفته‌ است.

دمشق بارها اعلام کرده است که اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی‌اش به گروه‌های پیکارجوی تکفیری که علیه دولت سوریه می‌جنگند، کمک می‌کنند. بعلاوه ارتش سوریه تاکنون بارها مقادیر زیادی از محموله‌های تسلیحاتی و تجهیزات نظامی پیشرفتۀ ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده‌است.

رژیم اسرائیل در خلال جنگ شش روزۀ سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان سوریه را اشغال و پس از مدتی آن را ضمیمۀ خود کرد؛ اقدامی که هرگز از سوی جامعه بین‌المللی به‌ رسمیت شناخته نشده‌است.

تل‌آویو همچنین در سال‌های اخیر ده‌ها شهرک مسکونی در بلندهای جولان اشغالی احداث و از این منطقه برای اجرای تعدادی از عملیات‌های نظامی خود علیه دولت سوریه استفاده کرده‌است.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه، حدود ۴۷۰ هزار نفر از مردم این کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.​

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.