اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فرار گروهی رهبران داعش به سوریه همزمان با آغاز عملیات در غرب الانبار

  • کد خبر : 4515
  • 16 شهریور 1395 - 11:00
فرار گروهی رهبران داعش به سوریه همزمان با آغاز عملیات در غرب الانبار

همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش عراق در مناطق غربی استان الانبار، رهبران و فرماندهان اروپایی، غربی و چینی داعش همراه با خانواده‌هایشان از این مناطق به سمت خاک سوریه گریختند.  به گزارش اخبار جهادی به نوشته روزنامه رای الیوم، همزمان با آغاز عملیات نظامی در مناطق غربی استان الانبار، شهرهای مختلف این استان این روزها […]

همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش عراق در مناطق غربی استان الانبار، رهبران و فرماندهان اروپایی، غربی و چینی داعش همراه با خانواده‌هایشان از این مناطق به سمت خاک سوریه گریختند.

 به گزارش اخبار جهادی به نوشته روزنامه رای الیوم، همزمان با آغاز عملیات نظامی در مناطق غربی استان الانبار، شهرهای مختلف این استان این روزها شاهد فرار جمعی رهبران و فرماندهان برجسته گروه تروریستی داعش همراه با خانواده‌هایشان از مناطق غربی این استان به سمت خاک سوریه است.

یک افسر عالی رتبه ارتش عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت: بیشتر فرماندهانی که به منزله مرکز ثقل گروه تروریستی داعش بودند و نیز تعدادی از مسئولان مذهبی‌شان همراه با خانواده خاک عراق را به سمت سوریه ترک کردند.

این منبع افزود: پس از آنکه ارتش عراق در آستانه آغاز یک عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی مناطق باقی مانده در غرب استان بود این فرار انجام شد. فرماندهان دارای اصالت اروپایی، عربی و چینی داعش دست به این فرار بزرگ زدند و در حال حاضر رهبری داعش به فرماندهان عراقی سپرده شده است.

منبع مذکور ادامه داد: حالاتی چون سردرگمی، آشفتگی و اضطراب شدید به فرماندهان داعشی دست داده و یه یکدیگر خیانت می‌کنند، علاوه بر این روحیه اعضای این گروه تروریستی نیز با پیروزی‌ها و پیشروی‌های ارتش به ویژه آزادسازی شهر فلوجه از بین رفته است. برخی از اعضای داعش که ازاهالی مناطق غربی هستند در تماس‌هایی با ما خواستار عفو شدند و تاکید کردند که توسط فرماندهان داعش فریب داده شده‌اند.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز با تاکید بر ادامه ارتباطاتش با حیدر العبادی، نخست وزیر کشور و فرماندهان نظامی جهت به اتمام رساندن عملیات آزادسازی استان الانبار، تسریع در روند آزادسازی شهرهای القائم عند راوه، واقع در غرب استان الانبار را خواستار شد.

عشایر استان الانبار باجدیت و قدرت در مناطق غرب استان شامل شهرهای حدیثه، عامریه فلوجه، الکرمه (شرق فلوجه) و اطراف آن در کنار نیروهای امنیتی عراق با داعش مبارزه می‌کنند.

عشایر استان الانبار از حدود دو هفته قبل گذرگاه مرزی “الولید” را که درمرز سوریه قرار دارد آزاد کرده و عناصر داعش را با کمک جنگنده‌های ائتلاف از گذرگاه به بیرون راندند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.