اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نبرد شدید ارتش سوریه با تکفیریها در حلب

  • کد خبر : 4032
  • 17 مرداد 1395 - 9:37
نبرد شدید ارتش سوریه با تکفیریها در حلب

اخباری متفاوت درباره تحولات میدانی در اطراف حلب مخابره شده است، ارتش سوریه و جبهه مقاومت اوضاع را تحت کنترل دارد. به گزارش اخبار جهادی ، درگیریهای شدید در اطراف حلب همچنان ادامه دارد و اخباری متفاوت درباره تحولات میدانی در این منطقه مخابره شده است اما ارتش سوریه و جبهه مقاومت همچنان اوضاع را […]

اخباری متفاوت درباره تحولات میدانی در اطراف حلب مخابره شده است، ارتش سوریه و جبهه مقاومت اوضاع را تحت کنترل دارد.
به گزارش اخبار جهادی ، درگیریهای شدید در اطراف حلب همچنان ادامه دارد و اخباری متفاوت درباره تحولات میدانی در این منطقه مخابره شده است اما ارتش سوریه و جبهه مقاومت همچنان اوضاع را تحت کنترل دارد.
این در حالی است که اتاق عملیات ارتش سوریه تاکید کرد که اخراج تروریست های مسلح از دانشکده نظامی امری حتمی است.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در حلب سوریه طی گزارشی گفت: این تصاویر بیانگر نبرد بی رحمانه میان ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان از یک طرف و گروهک های مسلح تکفیری از سوی دیگر در جنوب شهر حلب است. جنگنده های ارتش سوریه با بمباران منطقه عملیات در اطراف دانشکده های نظامی در ورودی های حلب تروریست ها را از این منطقه جدا کرده و به کمک نیروهای پیاده نظام برای پاکسازی مناطق تحت سیطره تکفیری ها در دانشکده نظامی و اطراف آن شتافتند.
ابراهیم شیر خبرنگار العالم در حلب تاکید کرد که ارتش و نیروهای هم پیمان به طور کامل بر دانشکده هوایی تسلط یافته و نیروهای ارتش در حال پیشروی به داخل دانشکده توپخانه هستند. بخش های بزرگی از این دانشکده نیز به تصرف تروریست ها افتاده است.
ابراهیم شیر افزود: جنگنده های ارتش سوریه دهها خودروی نظامی و تجهیزات دشمن را در محورهای الزربه و الراشدین و اورام الکبری و خان العسل و معره النعمان و سراقب که در حال پیشروی به سوی حلب برای حمایت از تکفیری ها بودند منهدم کردند. جنگنده های سوری همچنین خودروهای نظامی را که تروریست ها قصد داشتند از ادلب و حماه به حلب بیاورند مورد هدف قرار دادند.
جنگنده های نیروی هوایی سوریه با حملات گسترده و دقیق تحرکات افراد مسلح تروریست در جنوب غرب حلب را با مشکل مواجه کرده و آنها را زمین گیر کردند و تمام محورهای منتهی به حلب را زیر بار آتش گرفتند.
خبرنگار العالم در ادامه تصریح کرد: یک گروه از تروریست ها که به وسیله ارتش و هم پیمانان آن از بین رفتند در تلاش برای پیشروی به سوی دانشکده صنایع نظامی بودند. یک منبع نظامی در این باره گفت: اخراج تکفیری ها از این دو دانشکده طی چند ساعت آینده به طور قطع انجام خواهد شد.
اتاق عملیات مشترک در حلب نیز تاکید کرد که اخراج تروریست ها از دو دانشکده صنایع نظامی و توپخانه امری حتمی است.
وی افزود: یک خودروی زرهی بمب گذاری شده دشمن هم که قصد پیشروی به شمال شرق الراموسه را داشت به وسیله یک موشک هدف قرار گرفته و منهدم شد.
ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق از سه محور به پیشروی های تازه ای دست یافت.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ارتش سوریه با کمک نیروهای هم پیمان قلعه شَلَف در جنوب شرق کِنسَبّا واقع در حومه لاذقیه را از دست تروریست های تکفیری آزاد کردند و از سه محور به پیشروی های تازه ای در غوطه شرقی در حومه دمشق دست یافتند. این پیشروی راه را برای رسیدن به منطقه استراتژیک دوما باز می کند.
ارتش سوریه درعملیاتی دیگر تا مسافت یک کیلومتری غرب شهر المعضمیه پیشروی کرده و تروریست های مسلح را به طور کامل از منطقه داریا بیرون راندند.
دارین فضل خبرنگار العالم در دمشق طی گزارشی در این باره گفت: پیروزی ارتش سوریه در ورودی های دمشق همچنان ادامه دارد. آنها از سه محور به حملات خود ادامه داده و خطوط دفاعی افراد مسلح را در غوطه شرقی قطع کردند.
اولین محور عملیات ارتش سوریه از جنوب غربی شهرک حوش نصری و محور دوم از مزارع حوش الظواهری و محور سوم نیز از شهرک ریحان بود.
هیثم حسون، افسر بازنشسته ارتش سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: این عملیات ارتش سوریه گروه های تروریستی را به سمت دوما کشانده و آنها را در محاصره نهایی قرار می دهد و نبرد را به طور کامل به سمت دوما می کشاند. در نتیجه این عملیات شهر دمشق از همه طرف آزاد می شود. خطوط امداد رسانی به سمت تروریست های مسلح نیز از شرق منطقه بادیه و جنوب اردن قطع می شود.
دارین فضل افزود: پیشروی های نیروی زمینی ارتش سوریه با حمایت دقیق توپخانه ارتش صورت گرفت. توپخانه ارتش یکی از مقرهای فرماندهی و اتاق اصلی عملیات دشمن در مزارع حوش الضواهری را هدف قرار داد. همچنین چند تونل و سنگر و تجهیزات دشمن به وسیله واحد توپخانه ارتش منهدم شد.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.