اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اولاند: به عراق تسلیحات سنگین می فرستیم/ اعزام ناو هواپیمابر شارل‌دوگل برای مبارزه با داعش

  • کد خبر : 3811
  • 01 مرداد 1395 - 21:01

رییس جمهور فرانسه گفت به منظور حمایت از عراق در مبارزه با داعش، سلاح به این کشور می‌فرستد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از پرس تی وی، فرانسوا اولاند، –رئیس‌جمهور فرانسه — روز جمعه (۱ مرداد) گفت به منظور حمایت از عراق در مبارزه با داعش، سلاح به این کشور می‌فرستد. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «امروز […]

رییس جمهور فرانسه گفت به منظور حمایت از عراق در مبارزه با داعش، سلاح به این کشور می‌فرستد.
 به گزارش اخبار جهادی به نقل از پرس تی وی، فرانسوا اولاند، –رئیس‌جمهور فرانسه — روز جمعه (۱ مرداد) گفت به منظور حمایت از عراق در مبارزه با داعش، سلاح به این کشور می‌فرستد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «امروز صبح در شورای دفاع تصمیم گرفتم به عنوان بخشی از ائتلاف ضدداعش، تسلیحات را برای نیروهای عراقی قابل‌دسترس کنم.»
اولاند که پس از جلسه‌ای با جمعی از وزیران و رؤسای امنیتی سخن می‌گفت، اظهار داشت: «(تسلیحات) ماه آینده به آنجا (عراق) می‌رسند.»
رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت: پاریس تصمیم دارد ناو هواپیمابر شارل‌دوگل خود را «در پایان ماه سپتامبر» به منطقه اعزام کند.
وی افزود این ناو هواپیمابر «به ما اجازه خواهد داد تا با استفاده از جت‌های رافائل، حملات خود را علیه گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق شدت بخشیم.»
وی گفت: «ما از هم‌پیمانانمان در عراق و سوریه حمایت می‌کنیم، اما نیروی زمینی پیاده نخواهیم کرد.»
رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد: «ما مشاوره و آموزش می‌دهیم، اما سربازان ما به صورت زمینی در سوریه و عراق نخواهند جنگید.»
دستیار اولاند نیز در این رابطه گفت: این تسلیحات شامل تجهیزات سنگین توپخانه‌ای می‌شود. وی افزود: فرانسه مشاوران نظامی خود را جهت آموزش به نیروهای عراقی برای کار با این تجهیزات به آن کشور خواهد فرستاد.
آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از سپتامبر ۲۰۱۴ بدون کسب مجوز از دمشق یا دستور سازمان ملل، حملات هوایی به سوریه را آغاز کردند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای حاضر در ائتلافِ به اصطلاح ضد تروریستی از جمله عربستان سعودی و قطر ازعناصر تکفیری معارض دولت سوریه حمایت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.