اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تقدیر بشار اسد از نقش محوری روسیه، ایران و حزب‌الله در آزادسازی تدمر

  • کد خبر : 1766
  • 12 فروردین 1395 - 10:27
تقدیر بشار اسد از نقش محوری روسیه، ایران و حزب‌الله در آزادسازی تدمر

رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد حمایت دوستان ما همچون روسیه، ایران و حزب‌الله در آزادسازی تدمر محوری بود. “بشار اسد،” رئیس جمهور سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت برخی کشورهای جهان خبر آزادسازی شهر تدمر را دریافت کرده اند اما نمی خواهند آن را باور کنند. امروز پس از […]

رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد حمایت دوستان ما همچون روسیه، ایران و حزب‌الله در آزادسازی تدمر محوری بود.

“بشار اسد،” رئیس جمهور سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت برخی کشورهای جهان خبر آزادسازی شهر تدمر را دریافت کرده اند اما نمی خواهند آن را باور کنند. امروز پس از گذشت دو روز از آزادسازی شهر تدمر تعدادی از کشورهایی که جزئی از ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا هستند هنوز موضعی در قبال آزادسازی شهر تدمر نگرفته اند.
اسد ادامه داد بیش از هر چیز من خواهان آن هستم که نظام های فرانسه و انگلیس موضع شان را در قبال این مساله مشخص کنند. ما هیچگونه اظهارنظری از آنها درباره آزادسازی شهر تدمر نشنیدیم.
وی افزود این مساله به علل مختلف رخ داده است نخست اینکه اشغال تدمر از سوی تروریست ها که کمتر از یکسال پیش صورت گرفت دلیلی بر شکست ائتلاف آمریکایی و جدی نبودن این ائتلاف برای مبارزه با تروریسم و بویژه مبارزه با داعش محسوب می شود. همچنین آزادسازی شهر تدمر نیز دلیل دیگری بر جدی نبودن ائتلاف آمریکایی برای مبارزه با تروریسم است.
بشار اسد گفت ما چگونه توانستیم شهر تدمر را آزاد کنیم؟ اولاً ما برای پاکسازی سوریه به صورت کامل از تروریسم اراده داشتیم و این مطلبی غیرقابل مناقشه است. اگر ما به مبارزه با تروریسم برنخیزیم گزینه دیگری برای محافظت از سوریه در پیش روی ما وجود نخواهد داشت البته مبارزه با تروریسم در کنار فرایند سیاسی قرار دارد. با این حال مبارزه با تروریسم مساله ای اساسی محسوب می شود. از این رو ما این اراده را داریم، ملت سوریه این اراده را دارد و ارتش سوریه برای آزادسازی همه مناطق سوریه مصمم است و در عین حال حمایت دوستان ما مهم است.
وی ادامه داد حمایت روسیه، ایران و حزب الله از سوریه حمایتی فعالانه است و در دستیابی به این نتیجه نقش داشته است.علاوه بر این گروه های دیگری که سوری بودند نیز با ارتش همکاری داشتند.
رئیس جمهور سوریه افزود مسلماً بعد از آزادسازی تدمر باید به سوی مناطق پیرامون این شهر حرکت کنیم یعنی به سمت مناطقی که به مناطق شرقی همچون شهر دیر الزور منتهی می شود. در عین حال باید کار برای پیشروی به سوی شهر الرقه که هم اکنون پایگاه اصلی تروریست های داعش محسوب می شود آغاز شود.
خبرنگاران جوان
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.