اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اخرین وضعیت استراتژیک سوریه بر اساس نقشه

  • کد خبر : 1707
  • 11 فروردین 1395 - 14:54

ارتش سوریه یکشنبه ۲۷ مارس که شهر تدمر را آغاز کرد، ساعاتی بعد عملیاتی در جبهه مشرف بر شهر اشغال شده «القریتین» در جنوب غرب تدمر در ریف حمص آغاز کرد و امروز موفق شد بر دو ارتفاع مشرف بر این شهر مسلط شود. شهرک «قریتین» سوریه در آستانه آزادسازی ارتش سوریه یکشنبه ۲۷ مارس […]

ارتش سوریه یکشنبه ۲۷ مارس که شهر تدمر را آغاز کرد، ساعاتی بعد عملیاتی در جبهه مشرف بر شهر اشغال شده «القریتین» در جنوب غرب تدمر در ریف حمص آغاز کرد و امروز موفق شد بر دو ارتفاع مشرف بر این شهر مسلط شود.

شهرک «قریتین» سوریه در آستانه آزادسازی
ارتش سوریه یکشنبه ۲۷ مارس که شهر تدمر را آغاز کرد، ساعاتی بعد عملیاتی در جبهه مشرف بر شهر اشغال شده «القریتین» در جنوب غرب تدمر در ریف حمص آغاز کرد و امروز موفق شد بر دو ارتفاع مشرف بر این شهر مسلط شود.ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در ادامه پیشروی ها در شرق استان حمص و پس از آزادسازی شهر تدمر، پاکسازی حومه شهرک راهبردی القریتین که دیگر پایگاه عناصر تروریستی داعش محسوب می شود را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش گروه بین الملل فارس، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت دقایق قبل موفق شدند ارتفاع راهبردی «ضهر الخرنوبی» و منطقه راهبردی «الراقمظ» را در حومه القریتین پاکسازی کنند. ارتفاع راهبردی «ضهر الخرنوبی» و منطقه راهبردی «الراقمظ» به طور کامل بر شهرک القریتین اشراف دارند.

zV1459331464

 

با کنترل ارتش سوریه بر این مناطق، مسیر ارتباطی عناصر تروریستی داعش از شمال به شرق شهرک القریتین در تیر رآس آتش توپخانه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قرار می گیرد.

شب گذشته نیز نیروهای سوری و مقاومت موفق شدند محور «جیل الجبیل» تا ارتفاعات «حزم الغربیات» را در رشته کوه های «الحزم» در حومه القریتین به طور کامل پاکسازی و مواضع خود در این مناطق تثبیت کنند.

به گزارش فارس ارتفاعات حزم الغربیات با شهر القریتین تنها ۵ کیلومتر فاصله دارد و رشته کوه های الحزم نیز در ۳ کیلومتر این شهرک قرار دارند

ائتلاف بین المللی: آمریکا روزانه ۱۱ میلیون دلار را در عراق و سوریه صرف می کند

پایگاه خبری السومریه نیوز عراق دقایقی پیش گزارش داد که بنا بر اعلام ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا، این کشور روزانه ۱۱ میلیون دلار را صرف عملیات خود در عراق و سوریه می کند.

جبهه النصره ۵۰ تروریست را از ترکیه وارد خاک سوریه کرده است

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جبهه النصره بیش از ۵۰ تن از شبه نظامیان را به همراه سه خودرو مملوء از مهمات از طریق ترکیه وارد سوریه کرده است.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه آورده است: این شبه نظامیان وارد مناطقی در نزدیکی حلب در سوریه شده‌اند. شبه نظامیان جبهه النصره به تحرکات خود در شمال و غرب حلب ادامه می‌دهند و نیرو می‌گیرند. این گروه شبه نظامی تلاش کرده تا حملاتی را علیه شبه نظامیان کرد در شیخ مقصود انجام دهد، اما پس از یک ساعت و نیم درگیری، آنها مجبور شدند به مواضع قبلی خود عقب نشینی کنند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، ۹ مورد نقض آتش بس در سوریه در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
مرکز روسیه ناظر بر آتش بس در سوریه در بولتن خود که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، آورده است: آتش بس در سوریه کاملا نظارت می‌شود.

در حالیکه ترکیه هرگونه کمک به شبه نظامیان را رد می‌کند، گزارش‌های اخیر از شمال سوریه که به تازگی از دست شبه نظامیان آزاد شده است، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

 

فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.