اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد

  • کد خبر : 1424
  • 22 اسفند 1394 - 13:28
ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره جایگاه حزب‌الله لبنان به عنوان مایه افتخار و مباهات جهان اسلام گفت: توطئه دشمنان در منطقه علی‌رغم همه فتنه‌ها محقق نخواهد شد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم ، علی‌اکبر ولایتی رئیس‌ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه ۲۲ اسفند […]

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره جایگاه حزب‌الله لبنان به عنوان مایه افتخار و مباهات جهان اسلام گفت: توطئه دشمنان در منطقه علی‌رغم همه فتنه‌ها محقق نخواهد شد.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم ، علی‌اکبر ولایتی رئیس‌ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه ۲۲ اسفند ماه در دیدار با تعدادی از علمای سوری اظهارداشت: سوریه روزهای سخت و البته پرافتخار و ماندگار تاریخی را پشت سر گذاشته و ان‌شاء الله ملت بزرگ سوریه و دولت سوریه پیروز خواهند شد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به شرایط امروز منطقه و جهان گفت: موضوعات و مسائل منطقه خاورمیانه بی تردید امروز تاثیر گذارترین شرایط را بر عرصه بین‌المللی دارد و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از جبهه مقاومت و پایداری در کنار دولت و ملت سوریه تمام ظرفیت‌های خود را برای تامین ثبات و امنیت در این منطقه به کار گرفته و خواهد گرفت که بی‌تردید جریانات افراطی و تکفیری و تروریسم هایی که از سوی برخی کشورهای عربی و کشورهای مرتجع منطقه مورد حمایت قرار گرفته‌اند تنها این منطقه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند بلکه می‌توانند ثبات و صلح بین‌المللی و حامیان خود را به خطر بیندازند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: دشمنان اسلام در تلاش برای ایجاد اغتشاش و تفرقه و نفاق در میان امت اسلامی و پاره پاره کردن پیکره جهان اسلام هستند و آنچه ایران تاکنون انجام داده حفظ وحدت میان همه امت اسلام چه شیعه و چه سنی در جهان اسلام است و باید در مقابل توطئه دشمنان وحدت داشت و ایستادگی کرد.
ولایتی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در گذشته دشمنان و استعمار گران با هزینه خودشان در دیگر کشورها اقدام می‌کردند و نقشه‌های خود را به پیش می بردند اما در عصر ما با هزینه خود مسلمانان، آنان را به جان یکدیگر انداخته اند و ما خط مقاومت را تعریف کردیم تا در مقابل این توطئه‌ها بتوان مقابله و ایستادگی کرد.
وی با اشاره به جایگاه حزب‌الله لبنان به عنوان مایه افتخار و مباهات جهان اسلام و عرب گفت: در حالی که منشأ و وابستگی فکری افراطیون، تروریست ها و تکفیری‌های منطقه کاملا مشخص است شاهد هستیم با هدایت برخی کشورهای استعماری و حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه حزب‌الله که مظهر ایستادگی و مقاومت و مایه افتخار جهان اسلام و عرب است به عنوان گروهی تروریستی معرفی می‌شوند که بسیار تاسف انگیز است و باید گفت توطئه دشمنان در منطقه علی‌رغم همه فتنه‌ها محقق نخواهد شد.
ولایتی در خصوص آینده سوریه هم تصریح کرد:در مورد وضعیت سوریه فقط مردم این کشور بدون دخالت هر کشور خارجی دیگری تصمیم خواهند گرفت و حضور جمهوری اسلامی ایران هم به دعوت دولت قانونی و مشروع سوریه انجام شده اما تنها و تنها مردم سوریه باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
در ادامه این دیدار رئیس هیأت علمای سوری با خطاب قرار دادن ولایتی به عنوان شخصیت شناخته شده بین المللی و فردی که در کنار رهبر معظم انقلاب حضور دارد گفت: آنچه در ایران به وقوع پیوسته با هدایت‌های داهیانه رهبری ایران در کنار وحدت همه ملت با حضور شخصیت های برجسته و مدیر محقق شده و امیدواریم ارتباطات دو ملت و دولت ایران و سوریه بیش از پیش محقق شود.
یکی دیگر از علمای سوری هم در سخنانی تاکید کرد: بر خود فرض می‌دانیم از رهبر معظم انقلاب، ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی، دولت و مسئولان نظام و جنابعالی که همیشه از مردم و دولت سوریه حمایت کرده‌اند تقدیر و تشکر کنیم که اگر این حمایت‌ها وجود نداشت وضعیت مردم سوریه مشخص نبود به چه شرایطی می‌رسید.
در این جلسه تعدادی از علمای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.