اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تازه‌‌ترین دستاورد ارتش در حومه دمشق

  • کد خبر : 993
  • 11 اسفند 1394 - 11:44
تازه‌‌ترین دستاورد ارتش در حومه دمشق

منابع سوری از تازه‌ترین موفقیت ارتش سوریه در غوطه شرقی و حملات مکرر تروریست‌ها به شهرک‌های کفریا و الفوعه درحومه ادلب خبر دادند که همچنان در محاصره تفکیری‌هاست. به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم، یک منبع نظامی در جبهه‌های حومه دمشق گفت نیروهای ارتش، منطقه الفضائیه و هفت نقطه در اطراف مرج السلطان […]

منابع سوری از تازه‌ترین موفقیت ارتش سوریه در غوطه شرقی و حملات مکرر تروریست‌ها به شهرک‌های کفریا و الفوعه درحومه ادلب خبر دادند که همچنان در محاصره تفکیری‌هاست.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم، یک منبع نظامی در جبهه‌های حومه دمشق گفت نیروهای ارتش، منطقه الفضائیه و هفت نقطه در اطراف مرج السلطان در غوطه شرقی را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند، نیروهای ارتش با پوشش توپخانه‌ای سنگین و در یک حمله غافلگیرکننده، به این موفقیت دست یافتند.

این منبع نظامی که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود گروه‌های مسلح فعال در این مناطق تحت فرماندهی جبهه النصره قرار دارند که مشمول آتش بس کنونی در سوریه نمی‌شوند.

این منبع افزود این منطقه پیش از سیطره گروه‌های تروریستی، محل استقرار دستگاه‌های پخش ماهواره‌‌ای شبکه‌های تلویزیونی سوریه بود، نیروهای ارتش پس از آزادسازی این منطقه به برچیدن دوربین‌ها و انفجار تونل‌های اطراف آن دست زدند.

۱-۹۰

به گفته این منبع، عملیات نیروهای ارتش در این منطقه به هلاکت ۱۷ تروریست جبهه النصره که برخی از آنها ملیت خارجی داشتند، منجر شد. همچنین در عملیات ارتش سوریه در محور مرکز کشاورزی، ۱۲ تروریست از جمله یک تروریست سعودی‌الاصل ملقب به  الجزار کشته شدند.

خبر دیگر این‌که گروه‌های تروریستی تکفیری همچنان شهرک‌های محاصره شده کفریا و الفوعه در حومه ادلب را با خمپاره و تک تیراندازهای خود هدف قرار می‌دهند، این در حالی است که گروه موسوم به حرکه احرارالشام در ظاهر توافق آتش بس را امضا کرده است. منابع محلی در این شهرک‌های مقاوم که در محاصره شدید گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارند،تاکید کردند که حملات تروریست‌ها به شهید و زخمی شدن شماری از مردم طی هفته جاری منجر شده در حالی که جامعه به اصطلاح بین المللی در برابر این اقدامات تروریستی و نقض آتش بس سکوت کرده است.

به گفته این منابع، افراد مسلح فعال در شهرک بنش در نزدیکی کفریا و الفوعه تونل‌هایی را به سمت الفوعه از سمت مدرسه ممدوح شعیب و از سمت دیرالزغب با هدف حمله به این شهرک‌های محاصره شده حفر کرده‌اند. طرف‌های ذیربط خواستار تسریع برای نجات مردم این شهرک‌ها از محاصره تروریست‌ها و پایان دادن به رنج و سختی‌ آنها شده‌اند.

در سمت شمال سوریه، جاده دمشق به حلب که از خناصر می‌گذرد، پس از ۱۰ روز نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریست‌های داعشی و جبهه النصره به طور کامل امن شده است. یک منبع میدانی گفت ۲۵ کیلومتر از این جاده امن شده و ارتش توانسته است به سمت الرقه در شرق پیشروی کند.

این منبع افزود تروریست‌های داعشی با بیش از ۲۰ خودروی بمب‌گذاری شده برای اشغال این جاده تلاش کردند که خسارت‌های زیادی به آن وارد کردند که بازگشایی این جاده را به تاخیر انداخت.

این در حالی است که نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت توانستند طی یک عملیات ویژه پیکرهای شهدای مقاومت از جمله علی فیاض از فرماندهان حزب الله را در اطراف خناصر به مواضع خود منتقل کنند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.